Pe 11 ianuarie se concurează în etapa a 7-a (din 12) Riyadh-Wadi Al-Dawasir, în total 741 de kilometri din care 546 kilometri de probă specială.
- Emanuel Gyenes conduce încă din prima etapă clasa rezervată celor care concurează fără asistență tehnică, cea mai dură formă de participare la Raliul Dakar.
- A două săptămână este una cu foarte mult nisip și cea în care se va concura și în etapa maraton (15 și 16 ianuarie). Participanții nu au voie să schimbe pneurile în bivuacul de seară și parcurg două zile fără service în adevăratul sens al cuvântului.
Cea de-a 42-a ediție a Raliului Dakar a ajuns în a doua săptămână, una în care peisajul se schimbă aproape total. După zilele prin canioane, munți, zone nisipoase, dune mici urmează etape cu foarte, foarte mult nisip și dune care amintesc de anii în care competiția se desfășura în Africa. Chiar la două zile după ce au plecat din orașul Neom, aflat în nordul Arabiei Saudite, pe traseul raliului a nins și în dimineața de vineri, la start, au fost doar 3 grade Celsius.
Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: „A fost o primă săptămână frumoasă, iar speciala care a precedat ziua de pauză din Riyadh a fost cu dune pe care îți făcea plăcere să rulezi – nu era nisip foarte fin. Am avut zile cu multe pietre și praf și a fost periculos să depășim, dar am reușit să am un ritm bun și să am grijă de motocicletă. A fost foarte greu cu frigul pe care l-am avut în ultimele zile. Este ceva obișnuit să pornim din bivuac înainte de răsăritul soarelui, dar a fost extrem de frig chiar la începutul probelor speciale din etapele 4, 5 și 6. Cred că au fost în jur de 3 grade Celsius joi și vineri dimineață. Suntem în Riyadh acum, unde am petrecut ziua de pauză. Nu este de fapt o zi de odihnă, pentru că lucrăm la motociclete, să le pregătim pentru a doua parte a raliului. Am menajat motocicleta în prima săptămână, așa că nu am avut foarte mult de lucru și am putut să mă odihnesc. Urmează încă șase etape în care concurăm la sud de Riyadh și sper să avem temperaturi ceva mai ridicate decât cele din nord. Shubaytah, zona unde vom sta în bivuacul din etapa maraton este în partea de est a țării, iar organizatorii spun că acolo este un deșert de patru ori mai mare decât Franța, care are și cele mai frumoase dune din Arabia Saudită. Îmi doresc ca avantajul creat în prima săptămână să mă ajute să obțin un podium la Malle Moto – Original, însă va fi foarte dificil. Le mulțumesc tuturor celor care mi-au trimis mesaje de încurajare prin diverse moduri și sper să fiți alături de mine și în această a doua parte a primului Dakar din Peninsula Arabă.“
Mani este programat să plece din
bivuacul Riyadh la ora locală 5:45 am (ora României 6:45), iar pe proba
specială de 546 kilometri va lua startul la ora locală 7:40.
Luni se va concura în bucla Wadi Al-Dawasir care are 474 kilometri de
probă specială, cu un traseu care va șerpui printr-un peisaj montan cu
foarte mult nisip și zone în care nisipul este alb. Cei care vor dori să
„tragă gazul“ vor avea o linie dreaptă de 40 de kilometri, iar în zona
cu dune vor trebui să își arate abilitățile. Marți, 14 ianuarie, urmează
cea mai lungă etapă din raliu: 891 de kilometri din care 415 kilometri
de probă specială, în timp ce miercuri se va porni în etapa maraton.
Moto, Clasament General după 6 dintre cele 12 etape
1. Ricky Brabec, Monster Energy Honda Team 23h 43min 47sec
2. Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing Team +20min 56sec
3. Toby Price, Red Bull KTM Team +25min 39sec
………………………………………………………………………………………….
35. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +5h 36min 36sec
………………………………………………………………………………………….
Malle Moto – Original, Clasament general după 6 dintre cele 12 etape
1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 29h 20min 23sec
2. Florent Vayssade, Team Vayssade Florent + 1h 01min 49sec
3. Benjamin Melot, Benjamin Melot + 1h 43min 39sec
………………………………………………………………………………………..
Pentru mai multe detalii despre raliu, accesați: www.dakar.com